Yhdistyksemme tukee Lapin alueella olevien aivoverenkiertohäiriön (AVH) sairastuneiden, afaattisten henkilöiden ja heidän läheistensä kuntoutumista ja arjessa selviytymistä.

Teemme jäsenten kanssa innostavaa ja osallistavaa toimintaa kuten liikunnallisia harrasteryhmiä, kerhoiltoja ja retkiä. Käymme katsomassa teatteriesityksiä, istumme nuotiolla makkaraa paistaen ja käymme yhdessä lomailemassa. Kaikki toimintamme on vertaistuellista, jossa sairastuneet ja omaiset voivat tukea toisiaan ja vaihtaa kuulumisia.

Aivoliiton Lapin AVH-yhdistys on toiminut vuodesta 1990 ja kotipaikkana on Rovaniemi. Toimintaa on muuallakin Lapin alueella kuten Inarissa, Kittilässä ja Kemijärvellä. Olemme valtakunnallisen Aivoliiton jäsenyhdistys.

Lisäksi teemme yhteistyötä paikallisten päättäjien, kaupungin eri organisaatioiden, sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöstön, terveydenhoidon yksiköiden, oppilaitosten sekä potilasyhdistysten- ja järjestöjen kanssa.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaamme!

Liity tästä

AJANKOHTAISTA

Toimintakalenteriin pääset tästä eli ajankohtaiset tiedot liikuntakerhoista, vertaistukiryhmistä, aluekerhoista ja retkistä

Aivoverenkirtohäiriöön sairastunut tai hänen läheisensä, älkää jääkö yksin kotiin, vaan tulkaa mukaan toimintaan. Kaikkiin toimintoihin voi osallistua vaikka olisi rajoitteita. Yhdessä me ollaan enemmän!